زخم روی زبان چیست؟ | بهترین متخصص ضایعات دهان | دکتر علی لطفی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

بروز زخم روی زبان یا احساس درد در زبان در بیشتر مواقع ممکن است ناشی از علت های مختلفی از جمله ایجاد آسیب یا جراحت باشد. در شرایطی دیگر بروز جوش های قرمز روی زبان، یا به وجود آمدن دانه های قرمز روی زبان بر اثر عفونت و عوامل ویروسی یا باکتریایی باشد. ایجاد زخم روی زبان و لکه های قرمز روی زبان، سفید شدن روی زبان و دانه های متورم ته زبان در مواقعی مواقع خوش خیم هستند. در ادامه به دیگر علت های زخم شدن زبان و سوزش زبان، علت برجستگی کنار یا روی زبان توسط بهترین متخصص بیماری های دهان، دکتر علی لطفی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی میپردازیم.

زخم روی زبان چیست

علت زخم شدن زبان و سوزش زبان چیست؟ | دکتر علی لطفی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

یکی از شایع ترین و ممکن ترین علت بروز زخم روی زبان و یا بروز التهاب زبان ایجاد آسیب فیزیکی در زبان است. عوامل شایعی مثل گاز گرفتن گونه، گاز گرفتن زبان، خوردن یا آشامیدن خوراکی های داغ، مسواک زدن نادرست و لبه دندان های تیز یا صدمات ناشی از دندان مصنوعی در دهان. علاوه بر عوامل و ایجاد آسیب های فیزیکی روی زبان، عوامل دیگری مثل بیماری های دهان، مصرف داروهای خاص، شیمی درمانی، دیابت هرپس و داروهای مورد استفاده برای سرطان میتواند موجب ایجاد زخم روی زبان و بروز دانه های قرمز و لکه در اطراف یا روی زبان شوند. موارد دیگر که موجب ایجاد ضایعات زیر زبان، آفت زبان میشوند، شامل :

• جراحت یا صدمه دیدن فیزیکی زبان
  • کمبود تغذیه و ویتامین ها
  • عدم توازن و تعادل هورمون ها
  • آلرژی های غذایی

زخم های دهان در بیشتر مواقع بر اثر صدمات فیزیکی بوده و در بیشتر مواقع زخم در این نواحی ممکن است به علت هجوم ویروس و عواملی چون استرس و بهم ریختگی هورمون ها باشد و باید برای بررسی و معاینه به متخصص بیماری های دهانی و دکتر ضایعات دهان مراجعه کنید.

علت زخم ربان

درمان زخم شدن زبان و درمان سریع زخم دهان | بهترین متخصص بیماری های دهان | دکتر علی لطفی متخصص پاتولوژی(آسیب شناسی) دهان فک و صورت

اگر زخم های روی زبان و در کل علائمی از بیماری های دهان بیشتر از یک هفته ماندگار باشد و لکه های روی زبان دارای خونریزی یا درد باشند حتما باید نزد متخصص بیماری های دهان، متخصص ضایعات دهان و متخصص سرطان دهان معاینه شوید تا وضعیت بیماری دهانی شما بررسی شود. تشخیص نوع ضایعات دهانی بر عهده متخصص بیماری های دهان فک و صورت است. در این مواقع متخصص بیماری های دهان با انجام نمونه برداری از نوع ضایعه موجود در دهان یا ضایعه روی زبان و ارسال به ازمایشگاه آسیب شناسی بیماری های دهان به بررسی و درمان سریع زخم دهان و شناخت بیماری از روی زبان و دهان میپردازد.

درمان زخم زبان

در کلینیک دندانپزشکی سبز توسط بهترین متخصص بیماری های دهان دکتر علی لطفی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی متخصص پاتولوژی (آسیب شناسی) دهان فک و صورت معاینه و انواع بیماری های دهان و ضایعات دهان فک و صورت را به سرعت شناسایی و درمان کنید تا از مشکلات جدی تر در آینده پیشگیری کنید.

دریافت نوبت آنلاین جهت مشاوره

نوبت دهی و مشاوره آنلاین