ساعات کاری

ساعت 9 صبح الی 23 شب

سرطان دهان (بیماری های دهان)

سرطان دهان به عنوان یک بیماری شایع شناخته شده و در رتبه ششمین نوع سرطان ها قرار گرفته است. به طور کلی بیماری سرطان، نوعی رشد خارج از برنامه ریزی و غیر قابل کنترل یک بافت سلولی است. بیماری سرطان دهان به عنوان یک چالش مهم در رده بیماری های دهان، فک و صورت در حال تشخیص و درمان است. قسمت‌های مختلفی از صورت که در سرطان دهان درگیر هستن شامل: دندان ها، دو سوم زبان، بافت خطوط لب، ناحیه زیر زبان و سقف دهان و همچنین قسمت های حفره های دهانی هستند. در بیشتر مطالعات نشان داده شده است که منشا اصلی سرطان در قسمت بافت سطحی زبان است. در ادامه علت بروز بیماری سرطان دهان و درمان این بیماری را در بهترین دندانپزشکی شرق تهران و با کیفیت ترین دندانپزشکی نارمک توسط بهترین متخصص بیماری های دهان، فک و صورت خواهیم گفت.

سرطان دهان

علائم سرطان دهان چیست؟ | بهترین متخصص بیماری های دهان در ایران

بیماری سرطان دهان در ابتدا به شکل لکه های سفید یا قرمز رنگ در دهان و مانند زخم متورم شده و رو به رشد هستند. جا به جایی ناگهانی دندان و همچنین خونریزی غیر طبیعی طولانی مدت از زخم های دهان نیز از علائم سرطان دهان هستند. به دنبال این علائم سفت شدن ناحیه وسیعی از زبان، تغییرات در ظاهر لب و دهان، گوش درد و فک درد، تورم غدد لنفاوی و مشکل در بینایی از علائم بعدی و پیشرفته سرطان دهان هستند. در صورت مشاهده این علائم بیشتر از دو هفته باید سریعا به متخصص بیماری های دهان مراجعه کنید.

علائم بیماری سرطان دهان

عوامل ایجاد سرطان دهان | بهترین متخصص بیماری های دهان در ایران

بروز سرطان دهان در افراد سیگاری و الکلی بیشتر از سایر افراد است. به وجود آمدن زخم و ضایعات بدخیم نیز از عوامل به وجود آمدن سرطان های دهانی هستند. یکی دیگر از عوامل ایجاد سرطان دهان، ویروس HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی است که به وسیله رفتارهای جنسی منتقل میشوند و قابل درمان هستند.

علت سرطان دهان

تشخیص زود هنگام سرطان دهان | بهترین دندانپزشکی شرق تهران

تشخیص به موقع سرطان دهان باعث جلوگیری از پیشرفت آن و کاهش میزان مرگ و میر میشود. با مشاهده کوچکترین عامل مشکوک سریعا به متخصص بیماری های دهان مراجعه کرده تا با انجام بیوپسی و معاینات مختلف به علت و درمان این بیماری بپردازند. در روند مشاهده تومور مشکوک تنها راه شناخت این است که در آن سلول های سرطانی وجود دارد یا خیر، انجام بیوپسی بافتی معاینات زبان و دیگر بافت های درون دهان روند انجام این پروسه است.

تشخیص سرطان دهان

درمان سرطان دهان | بهترین متخصص بیماری های دهان در ایران

در درجه اول برای درمان سرطان دهان بهتر است چک آپ شده و بعد از تشخیص وجود بیماری، مرحله پیگیری و درمان زخم یا تومور مشکوک را دنبال کنید. درمان سرطان دهان مربوط به طیف گسترده ای از تخصص های مختلف است که با جراحی، اشعه، شیمی درمانی و تغذیه و در برخی مواردی روانشناسی و مراقبت از رفتار بیمار انجام می‌شود. اگر حجم و اندازه تومور موجود در دهان کوچک باشد با جراحی و برداشتن تومور بوسیله پرتو درمانی یا شیمی درمانی انجام میشود، این در صورتی است که درمان به روش شیمی درمانی غیرقابل بازگشت بوده و بافت آسیب دیده به درستی ترمیم شود. اما اگر حجم توده وسیع تر باشد نیازمند تجهیزات و تکنیک های پیچیده تر برای درمان و از بین بردن توده است. با تشخیص به موقع و مراجعه به متخصص بیماری های دهان مراقب سلامتی دهان، صورت و فک خود باشید.

درمان سرطان دهان

پاتولوژی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!