علائم عفونت بعد از کشیدن دندان عقل + راهکار های درمانی

کشیدن دندان عقل

علائم عفونت بعد از کشیدن دندان عقل چیست؟ برای پاسخ به این سوال و ارائه راهکار‌های درمانی آن با ما همراه باشید.

کشیدن دندان عقل تجربه ای است که تقریبا اکثر افراد با آن مواجه می‌شوند. این تجربه ممکن است برای برخی آسان و گذرا و برای برخی دیگر بسیار دردناک باشد، زیرا رعایت نکات لازم بعد از کشیدن دندان عقل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در صورت عدم مراقبت موجب به وجود آمدن عفونت بعد از کشیدن دندان عقل می‌شود.
عارضه عفونت بعد از کشیدن دندان عقل اتفاقی است که ممکن است به ندرت پیش بیاید اما دردناک و خطرناک است. قبل از کشیدن دندان عقل، پزشک و جراح متخصص دهان فک و صورت یا پزشک متخصص جراحی لثه تشخیص می‌دهد که اگر با کشیدن دندان عقل ممکن است بیمار شاهد علائم عفونت بعد از کشیدن دندان عقل شود، برای او آنتی بیوتیک برای عفونت دندان عقل تجویز می‌کند. در ادامه نکات لازم برای درمان خانگی عفونت دندان عقل بعد از کشیدن و اینکه چگونه عفونت دندان کشیده شده را از بین ببریم را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

علائم عفونت بعد از کشیدن دندان عقل چیست؟

عفونت بعد از کشیدن دندان عقل یا جراحی دندان عقل اتفاق شایعی نیست. در صورتی که توصیه های مراقبت بعد از کشیدن دندان عقل و غذایی را رعایت کنید محل زخم سریعا بهبود میابد. عفونت بعد از کشیدن دندان عقل زمانی اتفاق می افتد که باکتری وارد فضای خالی و فضایی که دندان کشیده شده است می‌شود. نشانه ها و علائم عفونت بعد از کشیدن دندان عقل شامل موارد زیر است:

• خونریزی بیش از اندازه در قسمت دندان کشیده شده
  • تورم لثه در اطراف دندان عقل کشیده شده
  • اختلال در تنفس و بلعیدن غذا
  • احساس بوی بد یا طعم بد در دهان
  • افزیش میزان چرک در ناحیه دندان کشیده شده
  • احساس درد شدید هنگام باز و بسته کردن دهان
  • احساس درد حتی بعد از مصرف داروهای توصیه شده توسط پزشک
  • تب و دمان بالای بدن یک هفته بعد از کشیدن دندان عقل
  • ترشح خون یا چرک از قسمت بینی

با مشاهده هرکدام از علائم عفونت بعد از کشیدن دندان عقل در اولین فرصت به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

عفونت بعد از کشیدن دندان عقل

درمان خانگی عفونت دندان عقل بعد از کشیدن

هنگام مشاهده هرگونه علائم عفونت بعد از کشیدن دندان عقل و مواجه شدن با سوال اینکه چگونه عفونت دندان کشیده شده را از بین ببریم بهتر است در ابتدا سریعا به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا از گسترش عفونت به دیگر نقاط بدن و یا آسیب به دیگر دندان ها جلوگیری شود تا درمان به صورت اصولی انجام شود.

در صورت عدم دسترسی به دندانپزشک انجام درمانی سریع و موقتی با درمان خانگی عفونت دندان عقل بعد از کشیدن می‌تواند تا حدودی درد یا عفونت را کاهش دهد.

شست و شو با آب نمک رقیق و استفاده از قرص عفونت بعد از کشیدن دندان یا استفاده از آنتی بیوتیک برای عفونت دندان عقل مانند قرص مترونیدازول و آموکسی سیلین می‌تواند عفونت بعد از کشیدن دندان عقل را کاهش دهد. تمامی روش ها در جهت درمان خانگی عفونت دندان عقل بعد از کشیدن موقتی هستند و مراجعه حضوری به دندانپزشک جهت بررسی علت و درمان عفونت بعد از کشیدن دندان عقل ضروری است.

توجه داشته باشید که در صورتی که دچار فوبیای دندانپزشکی هستید و از کشیدن دندان عقل می‌ترسید، می‌توانید درمان جراحی دندان عقل با بیهوشی و یا با کمک روش سدیشن (دندانپزشکی با خواب عمیق) انجام دهید.

مطالب بیشتر