جراحی دندان عقل با بیهوشی

اگر ترس از کشیدن دندان عقل یا جراحی دندان عقل دارید و دچار فوبیای دندانپزشکی هستید در این مطلب با ما همراه باشید. با کمک یکی از روش‌های مدرن درمانی دندانپزشکی به نام سدیشن دندانپزشکی یا دندانپزشکی در خواب می‌توان ترس و اضطراب از دندانپزشکی را کنترل کرد. با استفاده از داروهای آرامبخش دندانپزشکی در خواب درمان‌هایی مانند جراحی دندان عقل با بیهوشی یا کشیدن دندان عقل و یا دیگر درمان‌های دندانپزشکی می‌توان را با این روش به راحتی انجام داد.

روش‌های جلوگیری از ترس

اکثر افرادی که دچار فوبیای دندانپزشکی هستند از سوزن تزریق بی حسی دندانپزشکی می‌ترسند. برای این افراد روش‌های زیر پیشنهاد می‌شود.
  • بی‌حسی با استفاده از ژل بی حسی موضعی: به این صورت است که قبل از تزریق با سوزن، به قسمتی از لثه ژل بی‌حسی زده می‌شود تا فرد درد سوزن را حس نکند. اگر از سوزن دندانپزشکی می‌ترسید می‌توانید از دندانپزشک خود بخواهید تا قبل از تزریق با سوزن به لثه شما ژل بزند.
  • سدیشن دندانپزشکی یا دندانپزشکی در خواب: این روش متخصص جراحی دهان فک و صورت با استفاده از داروهای آرامش بخش است. این روش باعث ایجاد احساس خواب عمیق و کاهش سطح هوشیاری در طول پروسه درمان می‌شود.
  • بیهوشی عمومی و بیهوشی کامل: در این روش سطح هوشیاری به صورت کامل کاهش می‌یابد و فرد هیچ دردی را احساس نمی‌کند و تمامی علائم حیاتی نیز تحت کنترل است.

آیا جراحی دندان عقل درد دارد؟

در ابتدا برای شروع درمان جراحی دندان عقل نهفته توسط متخصص جراحی دهان فک و صورت برای شما بی حسی تزریق می‌شود و تا قبل از اینکه شما دردی را احساس نکنید درمان شروع نخواهد شد. احساس فشار دست پزشک حین کشیدن دندان عقل ممکن است با احساس درد اشتباه گرفته شود. بنابراین این فشار را تا انتهای فرآیند خارج شدن کامل دندان از لثه تحمل کنید. با تمامی این شرایط اگر باز هم حین کشیدن دندان درد را احساس کردید به دندانپزشک بگویید تا مجددا برایتان بی‌حسی بزند. اینکه جراحی دندان عقل چقدر طول میکشد نیز بستگی به موقعیت و شرایط دندان دارد.

عوارض جراحی دندان عقل

جراحی دندان عقل ممکن است دارای عوارض شایع و خفیفی بعد از کشیدن همراه باشد که شامل عوامل زیر هستند:

• کبودی
  • حفره خشک: بعد از کشیدن دندان عقل لخته خونی در جای خالی دندان ایجاد می‌شود که به بسته شدن حفره و بهبود ناحیه خالی دندان و محافظت از استخوان کمک می‌کند. اگر این لخته خون به درستی درون حفره ایجاد نشود و یا خارج شود موجب درد ضربان دار خواهد شد. این اتفاق زمانی می افتد که توصیه های مراقبتی پزشک را نادیده بگیرید و با اعمالی مانند سیگار کشیدن، تف کردن، شستشوی زود هنگام بعد از کشیدن و لمس یا دستکاری ناحیه خالی مانع از ایجاد لخته خون شوید.

فیلم جراحی دندان عقل پایین