بهترین متخصص بیماری‌ های دهان فک و صورت در شرق تهران

متخصص پاتولوژی در رسالت

آسیب شناسی دهان فک و صورت و شناخت انواع بیماری‌ های دهان فک و صورت یک زمینه علمی گسترده در دندانپزشکی و پزشکی محسوب میشود. تنوع انواع بیماری دهان و ضایعات یا زخم های دهانی به صورتی است که هر کدام ممکن است انواع اختلالاتی بر عملکرد هر یک از اعضای دهان و یا روی بدن داشته باشند. بیماری های دهان فک و صورت میتواند شامل انواع عفونت ها، آسیب های جراحی، بیماری های التهابی و عملکردی باشد.

آسیب شناسی بیماری های دهان فک و صورت میتواند در هر یک از نواحی لثه، دندان، مفاصل فک و بافت نرم و سخت دهان ایجاد شود و روی عمکرد و سلامت بافت آن ها تاثیر بگذارد. نکته مهمی که در مجموعه بیماری های دهان فک و صورت وجود دارد، شناسایی و درمان به موقع آنهاست.

شناسایی نوع ضایعه یا زخم ایجاد شده نیازمند علم آسیب‌ شناسی دهان و فک و صورت است که تمامی امور، از شناسایی، نمونه برداری (بیوپسی) و درمان برعهده متخصص آسیب شناسی بیماری های دهان، فک و صورت است. اگر شما هم دچار ضایعات دهانی شده و یا به دنبال درمان صحیح و یا پیشگیری از ایجاد انواع ضایعات دهانی هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی سبز ، مجهزیترین مرکز تخصصی در شرق تهران که دارای انواع بخش های تخصصیِ درمان های دندانپزشکی است، با دارا بودن بخش تخصصی آسیب شناسی بیماری های دهان فک و صورت و متخصص بیماری‌ های دهان فک و صورت در شرق تهران، دکتر علی لطفی آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم در جهت درمان های تخصصیِ انواع بیماری های دهان، فک و صورت است.

متخصص بیماری های دهان فک صورت در تهرانپارس

زخم های دهانی شامل چه نوع آسیب هایی میشوند ؟

زخم های دهانی شامل عفونت های باکتریایی و  عفونت های ویروسی هستند که در هر یک از بافت های نواحی دهان ایجاد میشوند. زخم های دهانی اغلب در مرحله اول ممکن است دردناک و آزار دهنده باشند و باعث ایجاد اختلال در روتین روزمره شوند. زخمی که ناشی از بریدن و جراحت باشد و در نواحی داخلی دهان یا خارج از دهان و لب باشد نیازمند رسیدگی و نگهداری صحیح است که دچار عفونت، تورم و خونریزی نشوند. علاوه بر بریدگی ممکن است زخم های دهانی به شکل عفونت های چرکی، لکه های سفید و التهابت قرمز رنگ و دارای خونریزی در نواحی لثه، لب، زبان یا زیر زبان و یا داخل لپ و یا در انتهای گلو باشند.

اگر شما هم متوجه بروز تغییراتی در بافت داخل دهان یا هر یک از نواحی دهان، فک و صورت شده اید، مثل زخم سفید در دهان، لکه های سفید رنگ داخل دهان، تغییر رنگ و یا برآمدگی در کنار گونه و داخل لپ، زیر زبان یا اطراف لب و … میتوانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی سبز و مراجعه به متخصص بیماری‌ های دهان فک و صورت در تهرانپارس انواع زخم ها و ضایعات را شناسایی کرده و نسبت به درمان صحیح و پزشکی آنها اقدام کنید.

متخصص پاتولوژی در تهرانپارس

انواع بیماری های دهانی و اختللاتی که بر عملکرد هریک از نواحی دهان، فک و صورت اختلال ایجاد میکنند شامل موارد زیر هستند:

• تبخال دهانی
  • آفت دهان بزرگسالان و کودکان
  • ویروس تبخال ویروس هرپس
  • سوختی شیمیایی دهان
  • مفصل گیجگاهی فکی
  • کاندیدیازیس
  • تاول دهان
  • سوزش زبان
  • استوماتیت
  • ویروس زگیل دهانی HPV پاپیلوما
  • آسیب های لثه، بیماری پریودنتال لثه و خونریزی لثه
  • سرطان دهان ( تومورهای بدخیم غده بزاقی و ضایعات بدخیم حفره دهان)
  • سرطان لثه تغییر رنگ و تیرگی در نواحی لثه و ایجاد تومورهایی در نواحی داخلی کام در اطراف لثه
  • بیماری های زبان (سرطان زبان، لوکوپلاکیا، برفک دهان، لیکن پلان، زبان مودار، بوی بد دهان که ممکن است علت پاتولوژیک و بیماری لثه یا پوسیدگی دندان باشد.

شناسایی دقیق نوع بیماری های دهان فک و صورت توسط متخصص بیماری‌ های دهان فک و صورت در رسالت به صورت کاملا تخصصی شناسایی، نمونه برداری و درمان میشود. برای تعیین وقت ویزیت با متخصص پاتولوژی در رسالت میتوانید فرم تماس با ما در انتهای این مقاله را پر کنید یا با بخش پذیرش کلینیک سبز تماس حاصل فرمایید.

بیماری‌ های دهان فک و صورت

نحوه تشخیص بیماری های دهانی به چه صورت است؟

در این مرحله برای شناسایی و معاینه انواع زخم و ضایعات در هر یک از نواحی دهان، پزشک متخصص آسیب شناسی بیماری های دهان، فک و صورت با بررسی نوع بافت، رنگ و تغییر شکل نواحی دهان، فک و صورت روش شروع شناسایی و درمان را پیش میگیرد.

به طور مثال در کلینیک دندانپزشکی سبز، بهترین متخصص بیماری‌ های دهان فک و صورت در رسالت با استفاده از ابزار دندانپزشکی، یا تصاویر رادیولوژی بافت و ساختار دهان، بررسی نشانه ها و علائمی مثل تورم، خونریزی یا درد را در هر یک از بافت های نرم نواحی فک و صورت مورد ارزیابی قرار میدهد، در صورتی که بافت هر یک از نواحی داخلی دهان دچار تغییر شکل، تغییر رنگ و یا دارای زخم و ضایعات مشکوک باشد از بافت آن نمونه برداری انجام میدهد و بافت جدا شده را در ماده ای مخصوص به آزمایشگاه پاتولوژی ارسال میکند.

بعد از گذشت دو تا سه هفته نتیجه آزمایش توسط متخصص پاتولوژی در شرق تهران همراه با شروع روند درمانی مورد نیاز آغاز و روند درمان او زیر نظر گرفته میشود.

نشانه‌ ها و علائم شایع بیماری‌ های دهانی؛ در چه صورت باید به متخصص آسیب‌ شناسی دهان و فک و صورت مراجعه کرد؟

• احساس درد در عضلات صورت و عضلات فک
  • ضایعات سفید رنگ برجسته در ناحیه داخل دهانی
  • ضایعات قرمز رنگ در ناحیه دهان
  • احساس طعم فلز در دهان

در صورت تجربه یا احساس یکی از علائم بالا میتوانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی سبز و ویزیت با متخصص بیماری‌ های دهان فک و صورت در تهرانپارس، تمامی علائم مشکوک را از مرحله نمونه برداری و پاتولوژی تا درمان به صورت اصولی و تخصصی انجام دهید.

اهمیت شناخت بیماری‌ های دهان فک و صورت

شناخت انواع بیماری های دهان، فک و صورت در مرحله اول برای سلامت بدن و بعد نقش مهمی را در کیفیت زندگی فرد ایفا میکند. هرچه میزان آگاهی درباره بیماری های دهان، فک و صورت بیشتر باشد میتوان اقدامات به موقعی را در جهت پیشگیری یا درمان انجام داد. عدم شناخت علم آسیب شناسی دهان، فک و صورت موجب میشود تا شناسایی و درمان بیماری های دهان، فک و صورت به تاخیر بیوفتند و پیشرفت بیماری، آسیب های جدی را برای دندان و فک ایجاد کند. بنابراین آگاهی از علائم و عوامل بیماری زا و پیشگیری از ابتلا به آنها، به همراه رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک موجب بهبود و ارتقا کیفیت زندگی میشود.

از آنجایی که بروز هر نوع زخم و ضایعه مشکوکی در ناحیه دهان، فک و صورت اهمیت بالایی دارد و در صورت جدی بودن باید شناسایی و درمان شود، میتوانید با مراجعه به متخصص بیماری‌ های دهان فک و صورت در نارمک و انجام نمونه برداری به درمان بیماری و رفع زخم و ضایعه به وجود آمده توسط متخصص پاتولوژی در نارمک بپردازید.

پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ های دهان فک و صورت

گاهی اوقات با انجام اقداماتی ساده اما موثر میتوانید از ابتلا به بیماری های دهان فک و صورت پیشگیری کنید، مثل رعایت صحیح بهداشت روزانه دهان، استفاده منظم از مسواک و نخ دندان، استفاده از مواد غذایی سالم و پزهیز از مصرف دخانیات، همچنین مراجعه منظم و دوره ای به دندانپزشک و یا پزشک متخصص آسیب شناسی بیماری های دهان، فک و صورت میتواند یک راه حل مناسبی جهت ارزیابی سلامت دهان دندان ها باشد و از ابتلا به انواع بیماری های دهان فک و صورت پیشگیری کند.

با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی سبز و مراجعه دوره ای به متخصص پاتولوژی در شرق تهران میتوانید از ابتلا به انواع بیماری های دهان فک و صورت جلوگیری کنید.

متخصص پاتولوژی در نارمک

نتیجه گیری

انواع اختلالات و بیماری های دهان فک و صورت از مسائل مهمی هستند که باید به آن ها توجه کرد و از آنها مراقبت صحیح و اصولی انجام شود. در درجه اول آگاهی از علائم و انواع بیماری ها و آسیب های دهان فک و صورت میتواند نقش مهمی را در جهت بهبود یا پیشگیری از انواع بیماری ها و آسیب های دهان فک و صورت ایفا کند، همچنین انجام معاینات منظم و دوره ای دندانپزشکی میتواند در جهت پیشگیری از بیماری های دهانی بسیار موثر واقع شود.

شما میتوانید با مراجعه به کلینیک تخصصی دندانپزشکی سبز تمامی درمان های تخصصی در زمینه دندانپزشکی و انواع بیماری های دهان فک و صورت را کاملا تخصصی همراه با تجهیزات پیشرفته توسط دکتر علی لطفی، متخصص بیماری‌ های دهان فک و صورت در نارمک و متخصص پاتولوژی در تهرانپارس از مرحله شناخت، نمونه برداری (بیوپسی) و درمان انجام دهید. برای تعیین وقت جهت کلیه امور عمومی و تخصصی دندانپزشکی فرم نوبت دهی زیر را تکمیل کنید.

آیا درمان های خانگی برای بیماری های دهان، فک و صورت وجود دارد؟

از آنجایی که بروز هرنوع زخم یا ضایعه مشکوک نیازمند شناسایی دقیق و نمونه برداری و یا درمان صحیح است، بنابراین نمیتوان درمان را به صورت خانگی یا در خانه پیش برد، مراجعه به پزشک متخصص بیماری های دهان فک و صورت جهت شناسایی و درمان اصولی و جلوگیری از پیشرفت زخم اهمیت بسیاری دارد.

شایع ترین بیماری های دهان، فک و صورت چه چیزهایی هستند؟

بیماری های حفره دهان، بیماری لثه، برفک دهان و دندان قروچه جزو بیماری و اختلالات شایع دهانی هستند.