عفونت لثه چیست؟ | متخصص درمان عفونت لثه در شرق تهران

عفونت لثه نوعی بیماری باکتریایی و یکی از شایع ترین نوع بیماری های دهانی است. عفونت لثه به معنای وجود چرک و التهاب در لثه می باشد. در این نوع بیماری که با درگیر کردن لثه ها همراه است، چرک متورمی در ناحیه لثه به وجود می آید که موجب بوی بد در دهان و خونریزی لثه میشود. عفونت لثه باعث آبسه، کیست دهان و دندان، پوسیدگی دندان و در نهایت لق شدن دندان میشود. درمان عفونت لثه از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که عدم کنترل آن باعث تحلیل و از بین رفتن استحکام لثه و در نهایت از بین رفتن دندان میشود. اگر دچار تورم و عفونت لثه هستید بهتر است هرچه زودتر به متخصص بیماری های لثه برای تشخیص و درمان مراجعه کنید، زیرا عدم کنترل عفونت لثه و پشت گوش انداختن درمان عفونت لثه باعث جدا شدن لثه از دندان و از دست رفتن دندان میشود.

درمان عفونت لثه چگونه است

علت عفونت لثه چیست؟ | متخصص بیماری پریودنتال در شرق تهران

پلاک دندان یک لایه نازک از باکتری هستند که روی سطح دندان ایجاد میشوند، پلاک به مرور و با از بین نرفتن پیشرفت میکند و تبدیل به یک لایه سفت شده و به زیر لثه کشیده میشوند که با مرور زمان، لثه دچار التهاب و عفونت میشود که در این شرایط ممکن است درمان هایی نظیر عصب کشی دندان انجام شود.

درمان عفونت های لثه ای

علائم عفونت لثه چیست؟ | درمان خونریزی لثه در شرق تهران

• ایجاد درد در قسمت ملتهب شده لثه در حفره دهان
  • تورم و قرمزی لثه