علت درد لثه چیست؟

درد لثه ممکن است بر اثر تحریک یا عفونت موجود در بافت یا ساختار لثه باشد که با بررسی و درمان های دندانپزشکی  از بین میرود. بیماری لثه یا عفونت لثه موجب ایجاد چرک در دهان و آسیب به بافت دندانی میشود و این بیماری باکتریایی باعث ایجاد بوی بد دهان و ایجاد عومل مختلفی مثل کیست لثه، آبسه لثه، قارچ لثه، آبسه شدید دندان و در نهایت لقی دندان ها شود. درد لثه در مرحله اول با علائمی مثل تورم لثه، قرمز شدن لثه ها و یا خونریزی لثه مشخص شود. در این حالت گفته میشود فرد دارای بیماری پریودنتال است و باید توسط متخصص پریو و بیماری های لثه درمان شود. در ادامه علائم عفونت لثه، و اینکه برای درد لثه چه باید کرد و برای درد لثه چه چیزی خوب است را برای شما توضیح خواهیم داد…

درد لثه

علائم عفونت لثه | علت آبسه لثه چیست؟ | بهترین متخصص بیماری های لثه در شرق تهران

دلایل احتمالی درد لثه و عفونت لثه ممکن است بر اثر وجود بیماری های دهانی و وجود آفت دهان یا زخم های کانکر باشد. در شرایطی که لثه در حالتی پایین تر از دندان و نزدیک به ریشه دندان قرار گرفته باشد ممکن است بستر مناسبی برای گیر غذایی و تجمع پلاک ها و در نهایت عفونت لثه و درد لثه باشد. در این مواقع عفونت لثه به بافت لثه آسیب زده و باعث لق شدن دندان های میشود. عوامل اصلی ایجاد تورم و درد لثه شامل موارد زیر میشوند:

• عفونت باکتریایی
  • مصرف دخانیات
  • عدم رعایت بهداشت دندان و استفاده نادرست از نخ دندان
درد لثه چیست

درمان عفونت لثه و کاهش درد لثه | بهترین متخصص پریودنتیست در شرق تهران

برای درمان عفونت لثه و درمان درد لثه استفاده از روش های زیر توصیه میشود:

• در ابتدا به محض احساس درد در لثه و احساس تورم در ورم لثه به دندانپزشک متخصص بیماری های لثه مراجعه کنید.
  • استفاده از داروهای آنتی بیوتیک با تجویز پزشک
  • درمان ریشه دندان
  • گینجیوکتومی (برداشتن بافت لثه آسیب دیده)
  • جراحی فلپ