کاشت دندان به روش دیجیتال + 3 مرحله آن

ایمپلنت دندان به روش دیجیتال

آیا میدانستید که کاشت دندان به روش دیجیتال یک روش سریع و راحت است که به طور کلی پروسه درمان را راحت تر و سریع تر میکند؟، آیا میخواهید بدانید که چه تفاوتی با روش جراحی سنتی دارد؟ ایمپلنت دندان به روش دیجیتال یکی از روش های پیشرفته و دقیق در کاشت دندان است. در روش کاشت دندان دیجیتالی نه تنها اضطراب و استرس شما کمتر میشود، بلکه با استفاده از فناوری جدید اسکن دیجیتال و طراحی قالب دندان با نرم افزارهای سه بعدیِ پیشرفته، روکش دندان در همان جلسه قرار دادن ایمپلنت برای شما قرار داده میشود تا نگرانی های شما از بابت جای خالی نبود دندان تا مدت زمان آماده شدن روکش از بین برود.

در روش کاشت دندان دیجیتالی، همکاری و مراقبت های بعد از درمانِ شما باعث میشود تا نتیجه درمان دقیق تر و موفقیت آمیز تر باشد.

در ادامه این مطلب بیشتر در مورد روش کاشت دندان به روش دیجیتال خواهیم گفت و اگر شما هم قصد ایمپلنت دندان در رسالت را به صورت دیجیتال دارید، فرم تماس با ما در انتهای این مطلب را پر کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

کاشت دندان به روش دیجیتال

مراحل کاشت دندان به روش دیجیتال یا ایمپلنت یک روزه چگونه است؟

ایمپلنت دندان به روش دیجیتال، یکی از جدیدترین روش ها در دندانپزشکی است که با کمک فناوری دیجیتال دقت و سرعت کاشت دندان به طور چشمگیری افزایش میابد. به این صورت که شما در همان جلسه ای که برای جراحی ایمپلنت اقدام میکنید، در همان جلسه هم دارای ک دندان کامل به همراه روکش خواهید بود و فرآیند ایمپلنت دندان شما به پایان رسیده است. در روش کاشت دندان به روش دیجیتال شرایط و موقعیت دندان ها، استخوان فک و عصب ناحیه مورد نظر به دقت و با کمترین میزان خطا مورد بررسی و انجام درمان قرار میگیرد. یکی از مزیت های این روش این است که استرس کمتری را متحمل میشوید و سرعت کلی درمان هم بشتر از روند جراحی معمولی است.

مرحله اول: اسکن سه بعدی و طراحی دیجیتال

  • اسکن سه بعدی از دهان: که شامل یک تصویر سه بعدی دقیق از دهان است. در این اسکن تمامی دندان ها، وضعیت لثه ها و استخوان فک به طور کلی قابل نمایش هستند.
  • طراحی دیجیتال ایمپلنت: در این مرحله، دندانپزشک با استفاده از نرم افزارهای تخصصی، یک طرح سه بعدی و دقیق از ایمپلنت و موقعیت قرارگیری آن در فک طراحی میکند تا به کمک آن بتواند مراحل کاشت دندان را به دقت انجام دهد.

مرحله دوم: ساخت گاید جراحی

  • بعد از طراحی دیجیتال یک گاید که شبیه به شابلون و قالب از دندان های شماست به طور سفارشی ساخته میشود. این گاید بصورت قالبی است که روی ناحیه مورد جراحی و روی دندان ها قرار میگیرد تا مسیر دقیق پانچ لثه برای قرار دادن ایمپلنت به طور دقیق مشخص شود.

مرحله سوم: پانچ لثه و کاشت دندان دیجیتالی

  • تزریق بی حسی: قبل از شروع جراحی، ناحیه جراحی بی حس میشود تا شما هیچگونه دردی را احساس نکنید.
  • برش لثه: با استفاده از گاید جراحی یک برش دقیق بر اساس ناحیه مشخص شده روی لثه جهت دسترسی به استخوان فک پانچ میشود.
  • پانچ لثه هم اندازه با قطر ایمپلنت: یک از مزایای ایمپلنت دندان به روش دیجیتال این است که در این روش، حفره کوچکی به اندازه قطر ایمپلنت در لثه ایجاد میشود و بعد از قرار دادن ایمپلنت نیز نیازی به بخیه زدن نیست.

از آنجایی که ایمپلنت دندان به روش دیجیتال کمترین میزان درد را دارد، بعد از قرار دادن ایمپلنت نیز نیازی به استفاده از داروی آنتی بیوتیک به صورت طولانی مدت نخواهد بود. کاشت دندان به روش دیجیتال برای افرادی که دچار حجم کمی از استخوان فک هستند و به عبارتی استخوان فک آنها تراکم کافی را ندارد نیز مناسب است.

انتخاب هوشمندانه کاشت دندان به روش دیجیتال و تفاوت آن با روش سنتی

در روش سنتیِ ایمپلنت دندان، بیمار باید بعد از جراحی چند ماه را برای کاهش التهاب لثه، جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک و تا مدت زمانی که روکش از سمت لابراتوار آماده شود، صبر کند. در حالی که در روش ایمپلنت دیجیتال در همان روز قرار دادن پایه ایمپلنت، روکش نیز روی دندان قرار میگیرد.

در ایمپلنت دیجیتالی دیگر چالش های ایمپلنت سنتی را نخواهید داشت، محل قرار گیری پایه ایمپلنت به طور دقیق مشخص و پانچ میشود. روکش دندان به خوبی و بدون خطا روی پایه ایمپلنت قرار میگیرد و در انتها هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد. از آنجایی که تمامی مراحل کاشت ایمپلنت با روش دیجیتال، کم تهاجم و همراه با میزان کمی خونریزی است، میتوان از این روش برای افرادی که دچار فوبیای دندانپزشکی و ترس از جراحی هستند استفاده کرد،

همچنین برای افرادی با سنین بالا، یا برای افرادی که دچار بیماری های خاص قلبی و عروقی هستند نیز این روش مناسب است. اکنون که ایمپلنت دیجیتالی با روش پانچ را شناخته اید میدانید که جراحی ناحیه مورد نظر، با حداقل برش انجام میشود که نیاز به بخیه هم ندارد. یعنی بیمار بعد از اثر بی حسی هم دردی را متحمل نخواهد شد و یا میزان احساس درد بسیار کم خواهد بود.

معایب ایمپلنت دندان به روش دیجیتال چیست؟

از آنجایی که هر روشی کامل و بدون عیب نخواهد بود، ایمپلنت دیجیتال نیز معایبی دارد:
  • از آنجایی که کاشت دندان به روش دیجیتال برای موارد خاص انجام میشود و ضرورتی ندارد، بسیاری از پزشکان از انجام ایمپلنت دندان با این روش صرف نظر میکنند.
  • سرعت کاشت دندان دیجیتالی با سرعت بالایی انجام میشود اما وقت بسیاری را از پزشک خواهد گرفت.
  • قیمت ایمپلنت دیجیتالی نسبت به روش معمولی بالاتر است بنابراین این روش در همه مراکز قابل انجام نیست.
  • ایمپلنت دندان یک تکنولوژی نوین است و نیاز به طراحی و کار با سیستم و نرم افزارهای تخصصی دارد، بنابراین برخی از پزشکان قادر به انجام کاشت دندان به روش دیجیتال نیستند.

ایمپلنت با روش دیجیتال

سخن پایانی

در ایمپلنت با روش دیجیتالی با کمک گاید جراحی محل مورد نیاز پانچ شده و ناحیه جراحی نیز بخیه زده نمیشود. درد و خونریزی در ایمپلنت دندان به روش دیجیتال بسیار کم است و تورم نیز به حداقل خواهد رسید. اگر قصد کاشت دندان به روش دیجیتال، در این مرکز را دارید فرم تماس با ما را با مشخصات خود تکمیل کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.



    سوالات متداول

    چه افرادی کاندید مناسبی برای کاشت دندان با روش دیجیتال هستند؟

    افرادی که دارای سلامت عمومی مناسبی هستند و شرایط خوبی دارند گزینه مناسبی برای انجام این روش هستند. البته قبل از تصمیم به هرگونه اقدامی لازم است وضعیت کامل دهان و دندان و همچنین استخوان فک برای انجام ایمپلنت دیجیتال مورد بررسی قرار گیرد.

    آیا کاشت دندان به روش دیجیتال دردناک است؟

    قبل از شروع قرار دادن ایمپلنت با روش دیجیتال، از بی‌حسی استفاده می‌شود تا هیچ دردی احساس نکنید.

    آیا کاشت دندان به روش دیجیتال هزینه زیادی دارد؟

    هزینه کاشت دندان دیجیتالی به عوامل مختلفی مانند تعداد ایمپلنت‌، برند ایمپلنت، هزینه طراحی این روش با برنامه و سیستم های دیجیتالی و پیشرفته و همچنین دستمزد پزشک بستگی دارد، اما به طور کلی، این روش نسبت به سایر روش‌های جایگزینی دندان، هزینه بیشتری دارد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *