درد لثه و درمان عفونت لثه

عفونت لثه

درد لثه ممکن است بر اثر تحریک یا عفونت موجود در بافت یا ساختار لثه باشد که با بررسی و درمان های دندانپزشکی از بین می‌رود. بیماری لثه یا عفونت لثه موجب ایجاد چرک در دهان و آسیب به بافت دندانی می‌شود. این بیماری باکتریایی باعث ایجاد بوی بد دهان و ایجاد بیماری‌های مختلفی مثل کیست لثه، آبسه لثه، قارچ لثه، آبسه شدید دندان و در نهایت لقی دندان‌ها شود. درد لثه در مرحله اول با علائمی مثل تورم لثه، قرمز شدن لثه‌ها و یا خونریزی لثه مشخص می‌شود. در این صورت گفته می‌شود فرد دارای بیماری پریودنتال است و باید توسط متخصص پریو و بیماری های لثه درمان شود. در ادامه علائم عفونت لثه، و اینکه برای درد لثه چه باید کرد یا برای برای عفونت لثه چی خوبه را برای شما توضیح خواهیم داد…

علائم عفونت لثه | علت آبسه و درد لثه چیست؟

دلایل احتمالی درد لثه و بیماری لثه ممکن است بر اثر وجود بیماری های دهانی و وجود آفت دهان یا زخم های کانکر باشد. در شرایطی که لثه در حالتی پایین‌تر از دندان و نزدیک به ریشه دندان قرار گرفته باشد ممکن است بستر مناسبی برای گیر کردن غذا و تجمع پلاک ها و در نهایت عفونت لثه و درد لثه باشد. در این مواقع عفونت لثه به بافت لثه آسیب زده و باعث لق شدن دندان ها می‌شود. عوامل اصلی ایجاد تورم و درد لثه شامل موارد زیر می‌شوند:

• عفونت باکتریایی
  • مصرف دخانیات
  • عدم رعایت بهداشت دندان و استفاده نادرست از نخ دندان

برای عفونت لثه چه باید کرد؟

زمانی که دچار تورم و عفونت لثه می‌شوید لازم است هر چه زودتر برای جلوگیری از عوارض جدی تر اقداماتی را در جهت درمان و جلوگیری از پیشرفت عفونت انجام دهید. در زمان احساس درد در لثه و مشاهده عفونت و قرمزی یا تورم در لثه به دنبال این سوال خواهید بود که برای عفونت لثه چی خوبه، توجه داشته باشید در این شرایط باید سریعا به متخصص پریودنتال یا متخصص بیماری های لثه مراجعه کنید. برای درمان عفونت لثه و درمان درد لثه استفاده از روش های زیر توصیه می‌شود:
  • در ابتدا با رعایت بهداشت دندان و لثه کشیدن نخ دندان و مسواک زدن اصولی می‌توانید تورم و التهاب لثه را کنترل کنید.
  • انجام جرم گیری عمیق و نفوذ و پاکسازی خط لثه به منظور از بین بردن پلاک‌های انباشته شده در پاکت لثه.
  • استفاده از داروهای آنتی بیوتیک با تجویز پزشک
  • درمان ریشه دندان
  • گینجیوکتومی (برداشتن بافت لثه آسیب دیده)
  • جراحی فلپ

برای عفونت و درد لثه چه قرصی بخوریم؟

عفونت دندان و التهاب لثه اتفاق شایعی است که می‌توان با مصرف قرص‌های آنتی بیوتیک آن را کنترل کرد. مدت زمان مورد نیاز برای مصرف قرص چرک خشک کن برای عفونت و درد لثه بعد از بررسی پزشک و با تجویز او مشخص می‌شود. معمولا یک هفته زمان لازم است تا عفونت موجود در لثه کنترل شود و از بین رود. دقت داشته باشید که در بعضی شرایط  مصرف آنتی بیوتیک به صورت خودسرانه ممکن است باعث عدم اثربخشی و یا مقاومت دارویی شود و درمان عفونت لثه را با مشکل رو به رو سازد. توجه داشته باشید که نوع آنتی بیوتیک برای عفونت دندان و لثه و همچنین مدت زمان استفاده از آنتی بیوتیک باید با تشخیص و تجویز پزشک انجام شود.

مطالب بیشتر