دوره نقاهت جراحی دندان عقل و نکات طلایی آن

دوران نقاهت جراحی دندان عقل

جراحی دندان عقل درمانی است که بعضی از افراد با شنیدن آن دچار اضطراب و نگرانی شده و اگر لازم به انجام این درمان داشته باشند، دوست دارند قبل از هر اقدامی تمامی اطلاعات را درباره آن از ابتدا تا انتها داشته باشند تا با خیالی آسوده تر بتوانند این درمان را انجام دهند. درست ترین کار در هنگام مواجهه با این اتفاقات تحقیق و داشتن اطلاعات کافی است. از این رو در این مطلب می‌خواهیم درباره جراحی دندان عقل، درمان درد بعد از کشیدن دندان، دوران نقاهت جراحی دندان عقل و حتی نحوه خوابیدن بعد از جراحی دندان عقل تا مدت زمان پر شدن حفره دندان عقل به شما اطلاعات کامل و جامعی بدهیم تا در هنگام مواجه شدن با آن همه نکات طلایی درمورد جراحی دندان عقل را بدانید.

چه زمانی نیاز به جراحی دندان عقل است | چرا باید دندان عقلم را بکشم؟

گاهی اوقات پیش می‌آید که دندان عقل رشد بیش از اندازه پیدا می‌کند و یا دچار انحراف می‌شود که به مرور زمان باعث به وجود آوردن یک معضل بزرگ می‌شود به طوری که اگر کشیده نشود مشکلاتی را در جویدن و یا صحبت کردن ممکن است به وجود بیاورد و علاوه بر آن در مواردی سلامت دندان‌های کناری را نیز به خطر می‌اندازد. از این رو در موارد این چنینی متخصص جراح فک و صورت جراحی دندان عقل را توصیه می‌کند.

درمان درد بعد از کشیدن دندان

در این قسمت به مراقبت های بعد از کشیدن دندان عقل و نکاتی می‌پردازیم که در صورت انجام آن‌ها بعداز جراحی دندان عقل، می‌توانید درد خود را تسکین دهید.

• قرقره کردن محلول آب نمک
  • استفاده از کمپرس یخ تا 3 روز اول و بعد از آن استفاده از کمپرس گرم
  • استفاده از مسکن ها
  • بالا نگهداشتن سر هنگام دراز کشیدن
  • استفاده از غذا های نرم
  • استراحت کامل یک یا دو روز بعد از جراحی دندان

نکاتی درباره نحوه خوابیدن بعد از جراحی دندان عقل

برای راحت خوابیدن بعد از جراحی دندان عقل بهتر است در اتاقی تاریک و خنک بخوابید و از یک بالش اضافه استفاده کرده و سرتان را بالا نگهدارید و همچنین سعی کنید به پشت نخوابید و به سمت پهلو بخوابید. زیرا بالا نگهداشتن سر هنگام خوابیدن به پهلو راحت تر است.

درمان درد بعد از کشیدن دندان

زمان پر شدن حفره دندان عقل

این سوال از بسیاری از مراجعه کنندگان بعد از کشیدن دندان عقل شنیده می‌شود، این نگرانی وجود دارد که این حفره تا ابد به همان اندازه جایش خالی بماند، اما اصلا جای نگرانی نیست زیرا این حفره به مرور زمان بهبود میاید.

اما باید این را هم گفت که پر شدن این حفره بستگی به عوامل مختلفی از جمله نوع کشیدن، اندازه دندان و علت کشیدن دندان، نهفته بودن دندان عقل یا غیر نهفته بودن آن و … بستگی دارد. اما به طور معمول حدود شش ماه طول می‌کشد تا حفره دندان عقل پر شود.

دوران نقاهت جراحی دندان عقل چقدر است

زمان بهبودی کامل پس از جراحی دندان عقل حدود 2 هفته است که البته این زمان تقریبی بوده و با مراقبت های صحیح می‌تواند کمتر شود. البته که علائم جراحی تا سه روز بعد از جراحی باید تا حد زیادی بهبود یابد اما در صورت نیاز می‌توایند از دارو های مسکن با تجویز پزشک استفاده کنید.

بهتراست چند روز اول پس از کشیدن دندان عقل از مسواک زدن روی محل زخم خودداری کنید. معمولا بعد از جراحی دندان عقل دندانپزشک محل دندان کشیده شده را بخیه می‌زند، به همین جهت بعد از گذشت حدود 1 هفته بعد از جراحی دندان عقل باید برای کشیدن بخیه ها به پزشک متخصص مراجعه کنید.

اگر شما هم به فکر کشیدن دندان عقل خود هستید، برای تعیین وقت و یا مشاوه با ما در تماس باشید. همچنین می‌توانید فرم نوبت دهی را پر کنید.

مطالب بیشتر